vineri, 30 martie 2012

MAREA MEA AVENTURA IN VIATA

    Stau si ma intreb cam cati dintre voi nu s-au gandit macar o data in viata lor sa ia drumul strainatatii pentru un trai mai bun?Eu sincer sunt unul ditre aceia care nu doar s-a gandit,
ci am si concretizat acest lucru ba mai mult mi-am lasat si facultatea ,asta dupa ce dusesem la bun sfarsit trei ani deci mai ramasese numai unul, pentru a pleca in Spania in cautarea fericirii(marea greseala a vietii mele).Si uita-te cum un copil de 21 de ani ,dupa un drum cu autocarul de vreo patru zile prin minunata Europa,se trezeste singur intr-o tara straina ,printre niste oameni a caror limba imi era total necunoscuta,in asteptarea unor prieteni care nu eram prea sigur ca o sa apara ,prieteni care imi promisesera un loc de munca platit onorabil in comparatie cu salariile de mizerie din acesta tara.Dupa multe ore de astepare si o sperietura cum nu doresc nimanui sa traiasca norocul parea sa-mi surada.Prietenii mei aparusera insa cu o mica modificare de plan.care suna cam asa :"DACA CHIAR ITI DORESTI LOCUL DE MUNCA VA TREBUI SA NE PLATESTI 500  EURO DUPA PRIMUL SALARIU  CACI FRATE NIMIC IN LUMEA ASTA NU ESTE GRATIS" Constrans de situatie si speriat de imprejurari singura modalitate de a reusi in visul meu spre imbogatire mi s-a parut acceptare ofertei.Si cam asa a decurs prima mea luna ,muncind pentru scumpii mei prieteni. A urmat a doua si a treia in care am reusit sa strang cate ceva si sa-i trimit in tara.Asta timp de vreo 8 luni cand serviciile prestate de mine nu mai erau chiar pe gustul patronului .in concluzie a venit si inevitabilul.,ramanerea fara locul de munca si mai ales fara un acoperis deasupra capului ,caci locul meu de munca includea si cazarea.Dupa vreo cateva zile de boschetareala prin parcurile din Sevilla am intalnit un baiat pe nume Nicusor care mi-am propus sa-l urmez in Italia caci acolo am putea sa ne descurcam mai bine .Si iata cum Italia avea sa devina urmatoarea locatie de pe harta aventurii mele.Ajunsi cu greu dupa vreo 7 zile de certuri cu nasii pe tren ,caci bani de bilet pentru tren nici nu se punea problema ,  ne-am cazat in cel mai ieftin hotel din Milano(depoul garii din Milano).Dupa o luna de incercari nereusite de a ne angaja si satui de fugarerile care le aveam zilnic cu carabinierii ce nu ne prea lasa sa tot hartuim tonomatele de sandwitch-uri si de cafea (treaba care devenise afacerea noastra zilnica)am hotarat sa ne intoarcem acasa..Cum nu aveam bani  de intoarcere, singura cale de intoarcere era tot trenul.Si imaginati-va cam ce a urmat ,aproximativ zece zile de foamete inghesuiti prin wc-urile trenurilor pe care le tot schimbam.Dupa vreo 9 zile iata-ma reusind ,cu buzunarele goale si cu 2 ciocolati furate dintr-un supermarket unguresc indesate printre hainele mele murdare din rucsac,eram la granita dintre Ungaria si Romania.Cu ajutorul unui roman binevoitor caruia i-am lasat ultimul lucru de valoare care il mai aveam, adica telefonul ,am ajuns in sfarsit unde doream si unde nu credeam sa mai ajung vreodata ,in frumoasa noastra Romanie pe care cu cateva luni in urma  doream sa o uit ,sa nu mai aud de ea.Ajuns in gara la Arad m-am suit in primul tren de Bucuresti ,tren pe care am si incasat prima amenda  pe care nici acum nu prea ma grabesc sa o platesc.De la Bucuresti la Ploiesti am dat de un nas de gasca care avea si el copii acasa si s-a gandit ca si cele doua ciocolati sunt bune ca spaga,deci uite asa m-am racorit si de cele doua ciocolati.Si cam asa mai cu greu sau mai usor am ajuns acasa si sincer nu as mai pleca de aici nici pentru tot aurul din lume.Stati linisti ca prea bine nu mi-a fost nici pe aici de atunci ,dar am sa mai povestim noi ca doar nu ne oprim aici!

3 comentarii:

  1. si pana la urma ai ramas si fara ciocolati.dar cel putin cred ca te,ai distrat totusi.cu toate ca tia fost si greu.sa fii intr.o tara straina fara sa cunosti pe nimeni..

    RăspundețiȘtergere
  2. cel putin cat de cat te.ai distrat.cu toate ca prin cate ai trecut numai tu stii.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte de treaba prietenii astia.....
    trebuie sa te gandesti ca oricum nu iti trebuiau ciocolatile, ingrasa :))

    RăspundețiȘtergere