marți, 11 august 2015

In vizita la stomatolog

Pot sa fac pariu ca orice om de pe acest pamant are in tolba o multime de povesti traite sau doar auzite prin salile de asteptare sau chiar prin caninetele stomatologice. As putea scrie si eu un intreg blog pe aceasta tema, insa astazi ma voi rezuma la o singura poveste, una care mie inca imi mai da fiori cand mi-o amintesc. Imi asteptam randul la un control de rutina la cabinetul stomatologic. Alaturi de mine era un barbat care avea in jur de 30 de ani. Bine imbracat, cu o dantura foarte frumoasa si cu un apetit verbal incredibil. Din vorba in vorba a ajuns sa imi povesteasca despre cum s-a trezit cu o boala numita paradontoza, despre care eu nu stiam nimic in acel moment. Mi-a povestit cum a descoperit intr-o zi ca ii sangera gingia. Nu a dat importanta. Timpul a trecut, sangerarile gingivale au devenit tot mai dese si mai enervante, iar cand s-a decis, intr-un final, sa mearga la medic pentru a vedea ce probleme avea in gura, a aflat ca initial se pricopsise cu o gingivita care, netratata, se transformase in paradontoza. Avea gingiile umflate, de culoare roz si le simtea foarte moi la pipait. Pe masura ce trecea timpul, gingiile se indepartau de dinti, facandu-i sa para tot mai lungi. Din cand in cand descoperea ca avea mici pungi cu puroi in gura, lucru deranjant si de speriat. 


Asta pana in ziua cand i-a picat primul dinte. Din senin, fara avertisment, fara durere, fara nimic. S-a trezit omul la nici 30 de ani ca ii lipsea un dinte din gura, un dinte pana atunci aparent sanatos. Atunci a alergat speriat la medic si a aflat ca principalele cauze ale aparitiei bolii numite paradontoza sunt fumatul, ereditatea, medicamentele, diabetul, schimbarile hormonale si nutritia incorecta. Diabet nu avea, in familie nimeni nu mai avusese paradontoza, de schimbari hormonale nu putea fi vorba, insarcinat nu era, medicamente nu lua. In schimb, fuma inca de la varsta de 14 ani si manca absolut la intamplare, fara sa tina cont de nici un fel de regula de nutritie. Intre timp ii mai cazusera cativa dinti, asa ca acum nu arata deloc bine, mai ales daca tineai cont de varsta pe care o avea. Auzind povestea acestui om, am fost de-a dreptul ingrozit la gandul ca si eu mancam cand si ce mi se nazarea, ca si eu fumam inca din liceu, ba chiar mai luasem si medicamente pentru diverse afectiuni. Aproape ca imi venea sa ma rog in gand sa nu patesc ca el. Singura mea consolare era si este ca merg la o clinica stomatologica buna, unde serviciile sunt de o calitate ireprosabila, unde orice problema poate fi descoperita la timp si tratata cu maxim de seriozitate si competenta. Clinica Trident, clinica la care merg de cand am descoperit-o...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu