marți, 22 septembrie 2015

Statii radio auto si accesorii

In urma cu aproape o saptamana am fost intr-o cursa alaturi de cumnatul meu, care avea drum in celalalt capat al tarii. Ducea spre niste magazine marfa in camionul sau urias. Nu va voi povesti nici despre orasele prin care am trecut, nici despre saracia din sate, nici despre mizeria de pe drumuri. Astazi vreau sa scriu strict despre un reflectometru buclucas, despre o multime de statii radio auto si despre accesorii mai mult sau mai putin utile. Avea cumnatul meu in masina un reflectometru vechi, obosit, care nu reusea sa isi faca asa cum trebuie treaba pentru care fusese proiectat. I-am cautat pe internet unul de buna calitate si l-am rugat sa il comande, chestie care s-a si intamplat dupa ce a inteles ca "Comenzile se pot face atat online cat si telefonic, in cazul in care se doreste consultarea cu personalul nostru pentru a alege cea mai potrivita varianta de statie sau pachet antena plus statie radio", ca exista un echilibru intre pret si performanta, intre performanta si functii inutile, intre marketing si produse calitative, intre modele de statii si tipuri de antene, cand vine vorba despre statiile radio CB.


Ce m-a uimit si m-a speriat a fost faptul ca nici unul dintre soferii de tir cu care ne-am intersectat pe drum nu tinea cont de legile acestei tari, ca nici unul dintre ei nu purta in urechi casti cu ajutorul carora sa poata discuta la telefon ramanand in acelasi timp cu mainile libere. I-am vazut intrebandu-se unul pe celalalt daca drumurile sunt libere, i-am auzit sfatuindu-se in diverse situatii, i-am auzit si cum ii indrumau pe cei rataciti pe drumurile bune. Ceea ce m-a frapat a fost faptul ca nimeni nu s-a gandit sa inventeze niste statii radio auto care sa lase mainile libere soferilor, niste accesorii cum exista pentru telefoane, un soi de casti sau de microfoane prin care oamenii sa discute fara sa ia o mana de pe volan, punandu-si astfel in pericol atat viata lor, cat si a celorlalti participanti in trafic. Sau exista asa ceva si nu vor ei sa foloseasca? Ma poate lamuri cineva?

Poate ca nu as fi fost atat de revoltat si de speriat daca la fix doua zile de la intoarcerea din cursa nu as fi aflat de un accident pe care o ruda a noastra l-a suferit din cauza unui sofer de tir neatent. Omul zace acum pe un pat de spital, operat si plin de tuburi si fire, abia respirand, abia vorbind. De ce? Pentru ca un sofer a ales sa vorbeasca la telefon in timp ce isi conducea tirul pe sosea. Sunt necesare telefoanele, sunt necesare si statiile radio auto, dar ar trebui folosite cu atentie si mereu cu gandul ca sunteti totusi pe sosele, la volanul unui monstru ce ucide, dragi soferi. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu